onsdag, mars 07, 2007

Vesterbro

Nu har jag skrivit ett mail till han jag hyr av också att jag hittat ett studentrum. Har dragit på det, eftersom jag verkligen hade tänkt bo här så länge jag kunde.
Dessutom vill jag inte riktigt flytta. Tycker om Vesterbro. Om jag går ut från min gata kommer jag till Istedgade. Går jag till höger där kommer jag till sexshoppar och barer med strippor. Går jag till vänster kommer jag till butiker med unga designers, men riktigt snygga klädder. (Till inte alltid så sina priser, men de har cheap monday också) Det är inte så mångkulturellt som Nörrebro, men ändå lite Malmökänsla. Istedgade är också full av grönsaksbutiker, har två ekologiska bageri och en förening som verkar för ett miljövänligare boende (www.vestergror.dk).
Trots, eller kanske på grund av, alla nattklubbar, knarkare och hemlösa känner jag mig trygg och hemma här. Kanske för att det alltid är människor ute.
Tror jag ska fortsätta stå i kö till de få studentlägenheter som finns på Vesterbro.

Inga kommentarer: