torsdag, februari 08, 2007

Svettäcke eller täckesgjord?

Har varit fullfart hela dagen nästan. Gick upp kl 07.00 i morse. Första gången jag kommer upp innan halv 10 sen jag flyttade hit. Cyklade ut til Boy. När jag kom dit stod han fortfarande och mumsade på sitt hö, så passade på att mocka ut o lägga upp foder. Lagom till att jag hade ryktat honom hade han också ätit upp sitt hö. Så det var bara och sadla och ut. Ja, men kom bara ut på ridbanan. Sen gick han på styltor. Suck... Kunde inte longera, så kunde därför inte rida ut heller. Fick bli en liten promenad istället.
Men det var nog bra att vi inte gjorde mer. Kom en lite hostning när vi gick runt i paddocken. Hade behövt ett svettäcke eller en filt att lägga på honom. Hon har inte något. Brukar tydligen lägga på vintertäcket direkt. När jag har longerat och ridit honom (skritt o lite trav) är han alldeles genomblöt :s

Sen blev det cykeln hem igen. Se till att bli lite ren och få lite mat. Gick så snabbt att jag han svara på en hög mail med! Med lite tur blir det kanske jobb en dag i mars. (Hoppas, hoppas, hoppas...)
Iväg till skolan för föreläsning. Hann skriva ut alla föreläsningsnoter med :) Har varit en ganska bra dag, även om jag inte kunde rida. Men nu är jag trött..

Är det någon som vill bli av med ett svettäcke, eller en gjord, till ett bra pris köper jag gärna. Kommer till Malmö på lörd.

Inga kommentarer: