torsdag, februari 22, 2007

Snökaos

Läste precis Cissys blogg (www.flumflummedcisseliciss.blogg.se). Förstår inte att det kan bli sånt kaos för lite snö. Det har ju snöat förr! Så farligt är det väl inte?

Jag tyckte inte det var så farligt igår, så jag tor cykel till stallet. Det tog lång tid. Hade motvind hela vägen, så snön stod som småspik i ögonen. Det hann bli värre innan jag kom fram, så cykeln fick stå kvar och jag tog bussen hem. Cykeln står där fortfarande, men imorrn har de förhoppningsvis hunnit sopa hela vägen. Ja, de plogar inte här, de sopar undan snön. Jättebra när det är ett par dm, eller inte!

Är ganska spänanade att ta bussen med när ingenting går som det ska. Som tur är ska bussen jag åker med ändå gå med ca 15 minuters mellanrum, men när man stått där 35 min undrar man om det kommer komma någon. Men bussen är iallafall säkrare än tåget. Tänkte ta tåget imorse, men missade ett och hittade inget mer som gick dit de närmaste 20 min. (De går normalt med 10-15 min mellan tror jag..) Så då blev det bussen ut till Boy.

Boy var lite pigg :) En massa snö, en bil som kassat i diket bredvid ridbanan och en fladrande pressening blev lite för mycket på samma gång. Fick iallafall inte upp grinden till ridbanan, så blev ridhuset för första gången. Vi var alldeles svettiga båda två när vi var klara. Boy fick på sig Cissys flecetäcke. Blev så fint! Även om det nästan var lite stort(!).

3 kommentarer:

Cissy sa...

Va? Var det för stort? Hmm kanske är 145 ändå då.. fast e rätt säker på att det va 135. jaja.. de måste ju va ungefär lika stora hästarna i alla fall, så borde bli rätt lagom. Kul att det (typ) passade i alla fall! Kramar

Anonym sa...

oj, jag råkade logga in med fel blogg haha... detta ska ju den rätta vara (den andra använder jag inte...)

Anonym sa...

Haha klart det blev melodifestival, för självklart såklart! Det blev ingen utgång alls.. vi såg Melodifestivalen och sen Love actually, men Kent bara snarkade hela tiden så vi gick o la oss :) Haha! Jo han e lustig Luuk.. haha... tycker han e grymt bra! och jag vet faktiskt inte jag heller....