tisdag, februari 20, 2007

Effektiv

Opererade handen förra måndagen, sen har jag varit handikappad. Allt har tagit dubbelt så lång tid. Har också upptäckt att det kan va lite besvärligt att va vänsterhänt i bland (tex när man ska öppna konservburkar...) Men nu har jag bytt till ett mindre bandage och kan snart skriva igen :)

Har hunnit med riktigt mycket de sista dagarna. Låg och halvsov/lyssnade på melodifestivalen när han jag delar lägenheten med kom o frågade om jag skulle med på bio i lördags. Första gången vi hinner prata lite mer, träffar nästan inte varandra annars. Såg Babel en ganska trevlig film. Riktigt bra foto och en historia som rörde vid många ämnen. Att vara tonåring, dövstum och vilja ha sex/uppmärksamhet. Mexikanerna som flyttar över gränsen till USA. Hur barnens lek med vapen i en marokansk fårvaktarfamilj gör dem till terroister, enligt USA. Turisternas reaktion när de inte kan ha luftkonditioneringen påslagen och tvingas stanna till i en ökenby. Oj, tror den här filmen lämnade lite mer avtryck än jag trodde när jag precis sett den.

Hälsade på Karro i söndags. Trevligt, med prat o äppelkaka :)
Var riktigt stressad innan över att jag var efter med läsningen, trots att jag nästan inte har något att läsa. Men efter att ha tillbringat nästan hela måndagen på malmöbibliotek var över 1,5 veckas läsning genomläst. Skönt!
Så kunde med gott samvete laga mat med Cissy på kvällen och äta marängswiss :)

Inga kommentarer: