söndag, januari 07, 2007

Snygg omväg eller lite inlindat..

Har gått riktigt bra när jag ridit de sista dagarna. Bara så mycket bättre än innan. Har tom vågat mig på att pröva galoppombyte. Gick inte första gången, han bara slog bakut. Provade igen. Och det gick. Vet inte hur många gånger jag kollade ner för att se attt det verkligen var rätt galopp. Så bytte ett par gånger idag med, men sen en gång blev det fel. så kom över i högergalopp i vänstervarv. Det såg J när hon stod och undervisade. Hon hade inte sett att jag försökte och sa till mig att fatta rätt galopp. Förklarade då att det var vad jag försökte. Men hon tyckte han var för orutinerade att rida byten på om man som ryttare inte var väldigt, väldigt duktig på byten...

Så nu ska jag hitta på något nytt att träna på. Blir väl övergångar och bakdelsvändningar. Även om bakdelsvändningarna börjar bli tråkiga de med. Funkar oftast nu. Jag vill ha mer! Lära mig mer! Börjar bli lite frustrerad.

Inga kommentarer: