måndag, januari 01, 2007

Gott nytt år!

Ett nytt år är här. Jag har knappt märkt det. Har precis upptäckt att julen passerade ganska snabbt med.
Var en trevlig jul hemma med familjen, kusiner och julklappar. Fick en gitarr, vinglas, parfym och musik :D

Så i år ska jag spela lite mer gitarr. Lyssnar nu på Anna Ternheim, Saybia och Winnerbäck. Har lovat mig själv som nyårslöfte att inte äta choklad de första 2 månaderna.
Det ska bli en lite spännande vår. Är inte så långt till Köpenhamnsflytten nu. Ska försöka köpa ett par nya joggingskor (och använda dem...), leta upp någonstans att rida western och antingen hitta ett jobb i vår eller till sommarn. Har pengar så jag klarar mig, men inte mer. antar att jag kommer missa Grön Ungdoms riksårsmöte i Malmö i år, för att jag inte har råd. Riktigt tråkigt! :(

Att jag itne hade tid att engagera mig i GU så mycket som jag ville var en av de saker som jag insåg 2006. Och det blir ju inte bättre nu när jag flyttar :/
2006 var annars ett år med lite av varje. Efter en fruktansvärd vinter 05/06, med stess och misslyckade tentor, blev det en tremin på halvtid. För första gången på länge kunde jag säga att jag måde bra! Terminen tog slut, och jag flyttade från min lägenhet i Malmö. Det blev inte många dagar hemma innan jag hittade ett stall att hjälpa till i, på Jylland. Och här är jag nu. Och har börjat rida western. Det var inte alls planerat, men kul är det.

Hade en riktigt trevlig nyårsafton. Var hos J&R och åt. J hade dukat så fint med guld duk och rosa serpentiner. 2*Majbritt med familjer kom också. Efter att ha beundrat raketerna, sett till hästarna och drukit champang vid 12-slaget åkte vi ut till ett par andra i westernklubben som hade fest. 8 personer i en bil. Jag ansågs vara minst, så fick sitta i knäet/ ligga/ krulla ihop mig. Det var trångt! Vid fyratiden var vi hemma igen och J och jag kunde sova 3 timmar innan morgonfodringen.

Nu ska jag äta och diska, sen sova igen. Gott nytt år!

Inga kommentarer: