onsdag, januari 31, 2007

Slut, början och något där emellan...

Har slutat i stallet nu. Skrev tidigare:"21- årig tjej som tagit en paus från veterinärstudierna i Köpenhamn för att lära sig danska, tänka överlivet Och hitta lusten att läsa igen."
Jag har nu hunnit bli 7 månader äldre.
Pratar lite bättre danska. Hörs fortfarande väldigt mycket att jag är svensk. Har svårt att hitta de danska orden osv, men vågar iallafall öppna munnen.
Har kanske inte hunnit tänka över livet så mycket. Jobbade ganska mycket. Insåg kanske att saker kan få ta lite tid. J hade haft en massa olika jobb innan hon skaffade det här stallet. Tror jag fortsätter på filosofin att allt löser sig för eller senare.

Nu börjar det närma sig att jag ska börja läsa igen. 4 ECTS Patologisk basiskursus - Virologi. Boken är tjock, och engelskan jobbig. Men jag ska bli lite bättre på att koncentrera mig! Det ska gå! 6 februari har jag min första föreläsning.

Är i Köpenhamn nu och flyttar in, försöker lära mig hitta, lagar mat, läser lite virologi och Ship of destiny av Robin Hobb.

Dagens mat: Cocosgryta med tofu

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där såg smaskens ut!
Du måste ge mig receptet så jag kan laga det åt din syster :$
Hoppas det går bra att jag läser din blogg :D

Louise sa...

Var en sån där gryta på vad jag hade hemma just då :)
Receptet: 2 små gula lökar, 2 morötter i skivor, mjuk tofu, ½ grön paprika, ½ halv rödpaprika, 1 liten burk majs, 2/3 burk kokosmjölk. Krydda med kurry, ingefära, paprika och soya efter smak. (Tofu är ju ganska smaklös, så man kan krydda en del..)

Kul att du läser!