fredag, augusti 31, 2007

Full fart på både mig och kaninen

Är riktigt kul att komma igång igen. Har träffat massor av människor från gamla årgången och upptäckt att jag faktist börjar känna igen dem som går på min nya årgång. Sen blir det ju inte sämre av att Sofia har börjat med :)
Har varit full fart hela veckan. Har varit fullfart hela veckan. Föreläsningar 8.30 -16.15. Igår sa föreläsaren att han vägrade va där längre än till 15, för det var meningslöst. Vi hade nog kunnat sluta en timme tidigare, för sista stunden där verkade inte föreläsaren va helt närvarande. När vi väl slutade var ändå bara halva klassen kvar.
Idag var det bara halvdag. Tyckte jag förtjänade att ta det lite lugnt, så träffade Sofia. Gick till vår fredags bar, a-vej, som hade öppet för första gången den här terminen. Väldigt trevligt, och väldigt mycket folk. Öppnade 14, kl 15 var nedre våningen full.
Veckan har väl inte blivit bättre av att jag inte haft någon luft i en cykelhjulet heller. Skaffade en pump idag, så jag kan cykla tills jag får tid att byta ventilen.

Ska jobba i helgen och försöka läsa ikapp, men nästa helg... Då är jag ledig, och då är det rus-fest! Årets första fest för att hälsa de nya välkomna.


Hannah har lärt sig hoppa in och ut genom den lilla luckan i gallret på buren nu, men har bestämt sig för att det är bäst i buren. Så när hon legat här o vilat hela dagen är det fullfart på natten. Låter ungefär som om hon studsar mellan de olika galler delarna, men det är väl nästan det hon gör också. sätter jag mig upp i sängen och tittar på henne, så tittar hon på mig med ett uttryck som ser ut som; Va? ville du något? Sen är hon stilla till jag har somnat igen.

Inga kommentarer: