tisdag, oktober 16, 2007

Idag

Så var datorn skickad. Känns inte alls bra att skicka ivägen den så. Hoppas jag får tillbaka den hel och utan problem, och aldrig får problem med den igen. Har haft nog av det nu.

På lördag ska jag vara hårmodell under en kurs och få klippt en ny rolig frisyr, så idag var jag inne och fick det färgat. Jättefint ställe var det, ett sånt där som jag inte vågat gå in på annars eftersom det säkert skulle vara alldeles för dyrt. Fick gå ner i källaren och hänga av mig min jacka. Var så bra att jag kunde låsa in mina saker i ett litet skåp med. Sen satt jag lite och bläddrade i deras gamla klippböcker, på en barstol vid ett bord vid kassan. Dröjde inte så lång stund innan jag fick följa med upp till färgavdelningen. Ett stort bord med 4 platser, flatskärmstv och tidningar. Blev påklädd en kimono och fick vänta lite till medans hon blandade färgen i dragskåpet, som var gömt i en garderob bakom mig. När hon satt i första färgen fick jag lite tidningar att bläddra i och en kopp chaité med kaka (man kunde få kaffélatte med!). I med lite färg till, o lite bläddrande i tidning till. Sen var det ner i källaren igen. Ursköljning av färgen, hårinpackning, färgning av ögonbryn (o lite plockning). Till klassisk musik i en massage stol. (Inte för att det är så skönt att ligga med huvudet i ett handfat ändå, men...) Upp igen. Välja en stol. Föning och lite plattång o endast en liten grej till mina slitna toppar i håret. Sen hade jag en ny fin hårfärg :)
www.haircon.dk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fäg blev det? Brunt / Svart?

Anonym sa...

Snygg du är då!!! Låter super lyxigt!!!!