fredag, juli 20, 2007

Ingenting

Har ägnat de sista dagarna åt att göra ingenting nästan. Hade ju tänkt att det skulle bli Falsterbo idag, men förkylningen segrade. Blev hemma men tittade på vädret och insåg att det skulle regna imorgon, så var nog bäst att rida idag. Det var Boy glad för. Han kom ihåg var vi galopperade sist. Andra sträckan vi galopperade på kom där två riktiga glädje/bocksprång, missade som tur var precis hornet när jag landade i sadeln igen...

Läste färdigt "Small Gods" av Terry Pratchet igår. En bok jag köpte íväntan på nya Harry Potter- boken, och för att se om de var så dåliga/ svåra som jag mindes. Försökte läsa en på svenska när jag var yngre, men tyckte den var alldeles för hoppig och så förstod jag inget. Kunde lite hålla med om att den kändes hoppig i början här med, men det svåra med språket var att där var så mycket humor! Min engelska räckte inte alltid till, utan jag var tvungen att tänka två gånger.
Boken var iallafall väldigt intressant. En fantasybok som diskuterar religion, filosofi och människans behov av det på ett väldigt kul och lättsamt sätt, samtidigt som historien inte är alltför ljus.
Värd att läsa var den, tror faktist jag ska kolla närmare på Terry Prachets andra böcker.

The turtel moves!

Inga kommentarer: