söndag, juni 03, 2007

Fotboll,öl och kanel

Ja, jag skulle ju halv läsa o se lite fotboll ikväll var det tänkt. De andra i korridoren skulle til faelledparken och se matchen, men det blev inte så bra väder först. Och sen låg faelledparken lite långt bort, så det blev storbildsskärm på kollegiet. Dumma dansk som förstörde matchen. Svenskarna vann ju egentligen inte, det var danskarna som förlorade trots en riktigt bra upphämtning. Kanske lite tur, D sa att han nog inte kunde prata med mig imorgon om svenskarna vann. Lite tråkigt med tanke på att vi jobbar ihop. Tror jag var den enda som inte höll på danmark. Där var en amerikan(?) bredvid mig som ville hålla på sverige, men inte vågade. så han höll på alla som gjorde mål...

Dumt är också när man är i "sumpen" på botten våningen, där ölen kostar 7 kr, där inte är något toalettpapper, man bor på 7:e våningen och hissen är urfunktion.

Har också lärt mig idag att man kastar kanel på folk som fyller 25 i vissa delar av Danmark.

Nu ska jag sova, börjar kl 08.30 imorgon.
God natt!

Inga kommentarer: