tisdag, december 12, 2006

Den här veckan

J är i USA igen. Åkte i fredags och kommer nästa tisdag, så är lite mycket den här veckan. Har i alla fall R hemma den här gången, så skulle något gå i sönder så finns det hjälp.

Är Ms sista dag imorrn. På torsdag morgon kommer den nya tjejen. Jag har ingen aning om vad hon kan. Är lite nervös. Plötsligt ska jag ha koll på allt, men det ska nog gå hyfsat. Ska lära henne helgstall i helgen, så slipper att va ensam :)

Nu när J är borta få jag klara unghästarna själv, eller ja får ju ta hjälp av M nu och den nya tjejen sen (om det går). Har 2 danska varmblod nu, som ska bli dressyrhästar. Den ena är en såndär som går och kniper hela tiden, sen rätt vad det är så exploderar det...
Har också en liten travare som ska bli westernhäst. Skulle ridit, Zana, en av mina favoriter också, men hon är halt. Har en stor svullnad på bakbenet. (Griffelbensfraktur..?) Jag har nog att göra, men jag tycker mycket om Zana.


Skulle göra rent skorna och sova tidigt ikväll, men så kom en orolig hästägare och ville att jag skulle se på hennes halta häst. Så nu blev det sent ändå. Och skorna spricker säkert snart :/ Men nu ska jag sova. Go natt!

Inga kommentarer: